GARAGE GANG:
ЗВОДИТЬ МОСТИ МІЖ БІЗНЕСОМ ТА СУСПІЛЬСТВОМ

GARAGE GANG:
ЗВОДИТЬ МОСТИ МІЖ БІЗНЕСОМ ТА СУСПІЛЬСТВОМ
Україна багата на талановитих людей, які мають безліч креативних ідей. Потрібно просто допомогти їх втілити в життя. Цим і займається громадська організація Garage Gang. Саме на її платформі «Велика Ідея» виник перший и найбільший в країні онлайн-механізм колективного фінансування «Спільнокошт». Таким чином було започатковано культуру краудфандингу в Україні. 3авдяки йому творчі, медійні та освітні ініціативи отримали фінансову підтримку і можуть реалізуватися, змінюючи наше сьогодення.
ЯК ВСЕ ПОЧИНАЛОСЯ
Імпульсом для народження Garage Gang стала глобальна фінансова криза в 2008 році. «Ми зустрілися зі співзасновником Garage Gang Олександром Супрунцем і в ході розмови зрозуміли, що в нас є спільна позиція. Вона полягала в тому, що те, що людство потрапило в таку ситуацію, досить дивно. Адже в світі достатньо ідей і талановитих людей для того, щоб не було фінансової кризи та її наслідків», - згадує Ірина Соловей, президентка, стратегиня громадської організації Garage Gang.
Ірина Соловей, президентка і стратегиня в Garage Gang
Почали змінювати ситуацію з вивчення теми креативного суспільства і реалізації моделі креативного міста Чарльза Лендрі. На думку цього британського урбаніста, місто – це саморегулятивна система, яку співтворять всі мешканці, бо кожен має право висловитись, запропонувати рішення, проявити творчість у своїй галузі. При цьому креативність може бути громадянською, соціальною, бюрократичною. «Можемо сказати, що ця модель в Україні зараз працює», - впевнена Ірина Соловей.

На початку створили формат «Sunday Борщ». Це дружня трапеза, у ході якої незалежні ідеї та ініціативи одержують грантову підтримку. Міні-грант формується з коштів, виручених від продажу запрошень на «Sunday Борщ». Присутні гості голосують за ідеї, представлені в «меню» події. Автору ідеї, яка зібрала найбільше голосів, вручається грант на подальшу розробку власного задуму.
«Пізніше, в 2012 році, це переросло в «Спільнокошт». Він зосередився не на потенційних ідеях порятунку світу, а на конкретних проектах соціальних інновацій», - говорить Ірина Соловей.
Завдяки діяльності Garage Gang, вдалося активувати 16 великих, 12 малих міст та 4 села в Криму. Приклади активації факторів, що визначають розвиток спільноти, можна отримати з книги «Трансформації українського сходу». Її видала команда програми «Код Міста», яку Garage Gang ініціювала в 2015-му у великих містах та пізніше переосмислила для малих міст.
Анастасія Парафенюк та Віта Базан, співкоординаторки програми Код Міста; Роман Сах та Костянтин Кучабський, партнери з архітектурної студії Formografia
ЗА 7 РОКІВ – 335 ПРОЕКТІВ
Завдяки «Спільнокошту» було написано кілька сторінок історії нової України. Так, у період Євромайдану краудфандинг допоміг статися революційному медіа – «Громадському телебаченню», зібравши більше 1 млн. грн. на виробничі витрати каналу. «Ще один з проектів Євромайдану, який знайшов підтримку – «Вавилон 13» - документальний альманах, який об'єднав як знаних кінорежисерів, так і молодь.

Вже вчетверте за фінансуванням через «Спільнокошт» до людей звертається «Квиток до успіху» - проект, направлений на розвиток підприємницьких навичок у дітей, які потребують додаткової підтримки.
Загалом, за словами Ірини Соловей, за 7 років роботи Спільнокошту було профондовано 335 проектів. До них долучилося 40 з половиною тисяч доброчинців і вкладено в цілому 26 млн. гривень.

Плани на майбутнє теж амбіційні. «Ми хочемо долучати до програм «Спільнокошту» бізнес. Думаємо, що це важливо для того, що сформувався вищий рівень довіри до бізнесів, які працюють і залучають таланти до свого розвитку, - ділиться Ірина Соловей. – Зокрема ми помічаємо, що світові тренди вказують на те, що зараз для працівників і компаній дуже важливо мати спільну ціль, яка пов'язана з творенням змін в локальних спільнотах. Також людей цікавлять питання планетарного масштабу на кшталт зміни клімату».
ЯК ДОЛУЧИТИСЯ ДО ПРОГРАМ
Найкраще – це розмістити проект на «Спільнокошті». «Якщо ж є бажання підтримувати інші ініціативи, то можна зайти на сайт «Велика ідея» і почати з того, щоб пройти тест про те, якому типу філантропії ви особисто надаєте перевагу, - розповідає засновниця Garage Gang. – Так ви зрозумієте, які саме проекти ви хочете підтримувати: більш стратегічні чи більш емпатійні». Після тесту треба повернутися на «Спільнокошт», знайти проект, який вам імпонує, і підтримати його.
«Ми будемо раді бачити дослідників, медійників та менеджерів міста, проактивних представників адміністрацій та бізнесів, інноваційних активістів, відповідальних професіоналів, які розвиваються особисто та долучаються як співтворці конструктивних змін у містах», - говорить Ірина Соловей.

Більше про діяльність громадської організації Garage Gang дізнавайтесь на сайті або на сторінці у Facebook.
Олена Токарчук
Змінити світ можеш і ТИ!
#GOZNAMY

ІНШІ ІСТОРІЇ